איזה סוגי עצים מתאימים לפרגולות עץ

חברתנו אמונה על תכנון והתקנת פרגולות מעץ בחיפה ומאחוריה שנים רבות של ניסיון וידע מצטבר בתחום. אנו יודעים להתאים את הפרגולה הנכונה לכלל צרכי הלקוח תוך התחשבות בתנאי השטח, בטעם האישי של כל אחד ואחת, במסגרת התקציב העומדת לרשותכם ולסגנון הבית. לאורך השנים זכתה חברתנו למוניטין מצוין בזכות רמות ביצוע וגימור באיכות חסרת פשרות, וזאת בנוסף לשירות אדיב ומהיר ולמתן אחריות מלאה. 

בתור תושבי חיפה והסביבה אתם בוודאי ערים לכך שפרגולות עץ נפוצות ומבוקשות מאוד בקרב בעלי בתים פרטיים, דירות קרקע ואף דירות גג, ויש לכך סיבות טובות. יחד עם זאת, לא כולם מבינים מהם באמת היתרונות של פרגולות בכלל ושל פרגולות עץ בחיפה בפרט. וגם אם הם מבינים זאת באופן כללי, לא לכולם ברור איך מתאימים פרגולה מעץ לעיצוב הבית, איך מתכננים אותה נכון, באילו סוגי עץ לבחור, כמה זה עולה בעצם ומה עם כל נושא התחזוקה. על הסוגיות הללו ונוספות ניתן מענה במאמר הבא.

מה היתרונות של פרגולות מעץ

ראשית, חשוב להבין שמאחורי המונח "פרגולה מעץ" עומד עולם שלם של אפשרויות, סגנונות, גדלים ועיצובים, סוגי עצים וכן הלאה. כך למשל, יש הבדל בין פרגולות עומדות על עמודים, המהוות מבנה שעומד בפני עצמו ומצריכות יסודות חזקים, לבין פרגולות תלויות לגמרי שהמבנה שלהן מחוזק אל הקיר ומצריך תכנון מתקדם. הסוג הראשון מתאים למי שרוצה מתחם מנותק מהבית ולקירוי של חצר גדולה, והסוג השני מתאים גם למקומות עם שטח יותר מוגבל.

בנוסף, אחד היתרונות המשמעותיים בבניית פרגולה מעץ הוא היכולת של קורות העץ לכסות מפתחים גדולים, עד 12 מטרים, ללא צורך בעמודים תומכים באמצע.

בכל מקרה, תפקידה של הפרגולה הוא לספק קירוי והצללה מפני השמש וגם מפני גשם, וזאת על בעיקר גינות וחצרות אך גם על גגות ומרפסות. את הפרגולות ניתן להכין מחומרים שונים, בדגש על מתכת כגון אלומיניום וישנן גם פרגולות מפלסטיק. יחד עם זאת, אין ספק כי המוצר המבוקש ביותר הינו בניית פרגולות עץ שאי אפשר להתחרות במראה שלהן. כידוע, העץ הוא חומר גלם טבעי ולכן משתלב היטב עם הסביבה החיצונית, בין אם מדובר בגינה או חצר, ובמקרה של חיפה גם עם נוף הכרמל הירוק או הנוף לים התיכון. במידה והעץ מטופל כמו שצריך הוא יחזיק מעמד לאורך שנים רבות וישמור על מראה נאה, ולא יצריך עבודות תחזוקה משמעותיות שעליהן נרחיב בהמשך המאמר. הפרגולה מאפשר להשמיש את החצר, הגינה, המרפסת או הגג בכל עונה, לא רק בעונות המעבר אלא גם בקיץ ובחורף, ובכך הם מהוות תוספת חשובה ביותר המגדילה את שטח המחייה שלכם ומאפשרת לאירוח ושהייה ללא הגבלה למרחב הפנימי של הבית.

כיצד להתאים פרגולה מעץ לעיצוב הבית

למעשה, פרגולה מעץ ניתן להתאים לקשת רחבה של סגנונות ועיצובים. אמנם, היא נחשבת נהדרת ופולארית במיוחד לבתים בסגנון כפרי וים תיכוני, שכן היא מעניקה את הנגיעה הטבעית והשלווה המיוחדת שלה. יחד עם זאת, היא בהחלט יכולה להשתלב עם סגנונות נוספים של בתים, אפילו כאלו בעיצוב מודרני ואורבאני מובהק, ולהשלים את המרחב החיצוני כך שישתלב באופן נהדר עם הפנימי ועם חזות הבית המבוקשת.

בראש ובראשונה, על הפרגולה לתת מענה לצרכי בעלי הבית ולסגנונות העיצוב המועדפים על ידיהם, כאשר ישנו הבדל בין עץ גושני, עץ רב שכבתי ועץ אורן עדין מבחינת הנראות, וגם על כך נרחיב מייד. בעלי מקצוע עם ניסיון רב יכולים ליצור קשתות מקסימות של פרגולות, עם חופש גדול ליצירה, ועם אפשרות לתוספת של רעפי שינגלס, חרס אדומים ורב רעף, וכן תוספת של צלעות. ישנה גם אפשרות לעצב פרגולות המשלבות בין עץ למתכת שיש בהן שילוב שבין אורבאני לכפרי וגם מפחיתות את דרישות התחזוקה, וניתן לבצע אפילו פרגולות תלויות ללא תמיכה. אנו עומדים לרשותכם עם המון ידע, ניסיון וכלים מקצועיים להתאמת פרגולה מעץ המתאימה במדויק לצרכים והרצונות שלכם.

איזה סוגי עצים מתאימים לפרגולות עץ

אם תבדקו באינטרנט על פרגולות עץ בוודאי תגלו שיש כמה סוגים של עצים המתאימים למטרה זו. קודם כל, ישנו העץ הגושני המעניק בדיוק את המראה הכפרי שמאפיין פרגולות עץ, שכן מדובר בקורות מאסיביות בעלות נוכחות דומיננטית והן גם עמידות יחסית לעץ רב שכבתי. כך לדוגמא, אורן פיני הוא עץ פופולארי במיוחד לפרגולות, המצטיין במחיר יחסית נמוך, השתלבות טובה עם הסביבה ומראה עדין ונאה. יחד עם זאת, השחיקה שלו יחסית מהירה ותצריך עבודות תחזוקה קלות לאחר מספר שנים. עוד סוג של עץ גושני הינו האיפאה שמצטיין בעמידות גבוהה מאוד ומראה אדמוני יוקרתי אך מחירו יחסית גבוה, ויש עצים נוספים כמו הארז, האשוח, האלון ועוד.   

לצד העץ הגושני, ניתן לבנות פרגולות גם מעץ רב שכבתי, כלומר קורות העשויות משתי שכבות של עץ לבן ועץ אשוח לרוב, המודבקות אחת לשנייה בתהליך שנותן עמידות גבוהה. כך מתקבלת דקורציה יפה עם קו עיצובי נאה בגוון לבן בהיר עד צהבהב. היתרון טמון במחיר הזול יחסית של עץ רב שכבתי, אך יש לציין כי למרות הליכי העיבוד הוא פחות עמיד וכמובן פחות יוקרתי מעץ גושני. יחד עם זאת, גם כאן, אם רוכשים עץ רב שכבתי שטופל נכון מראש והינו איכותי, תקבלו פרגולה שתחזיק יפה מאוד – גם אם יידרשו עבודות תחזוקה קלות.

איך מתחזקים נכון פרגולות מעץ

נושא שתמיד מודגש על ידי בעלי מקצוע, ובעיקר אלו המנסים לשווק פרגולות מאלומיניום, הוא שפרגולות עץ דורשות תחזוקה תקופתית. אכן, בהיותו חומר גלם טבעי, עץ פגיע יותר לפגעי סביבה כגון רטיבות, קרינת שמש ומזיקים. יחד עם זאת, מדובר בקורות העוברות טיפול שמגן עליהם בשם אימפרגנציה. זהו תהליך של חיטוי העץ והעשרתו בחומרים המגוננים עליו מפני ריקבון, מזיקים, לחות ונזקי מזג האוויר, ולכן מומלץ להשתמש רק בקורות שעברו איפמרגנציה אפילו אם הן יהיו מקורות. 

מצד שני, גם הקורות הטובות ביותר, מהעץ העמיד ביותר, שעברו את כל ההליכים הנדרשים לחיטוי והגנה, יזדקקו בשלב מסוים תחזוקה. הבשורות הטובות הן שלא מדובר בעבודות מורכבות או קשות במיוחד, ובעיקר מה שיש לבצע הוא צביעה בצבע ייעודי הדוחה מזיקים ומסנן קרינת שמש. מלבד הצביעה שעושים מעת לעת לפי צורך, כל כמה שנים כדאי למרוח על העץ שכבת שמן עץ.

מדוע חשוב לבחור בחברה מקצועית לבניית פרגולות עץ

חשוב להבין כי בניית פרגולות עץ אינה עניין של מה בכך. מדובר בפרויקט הנדסי שיש לתכננו היטב מאלף ועד תו, תוך שלוקחים בחשבון שורה ארוכה של פרמטרים מבחינה פרקטית ועיצובית כאחת. חברה מקצועית תסייע לכם לתכנן את הפרגולה תוך הימנעות מטעויות שיעלו בעוגמת נפש ובהוצאות מיותרות. כך לדוגמא, החברה תעזור לכם להבין האם נדרש אישור מהנדס עבור הפרגולה המבוקשת, דבר העשוי להשפיע על עלות ההתקנה, וקשור בין היתר למשקל הפרגולה ולשיטת הבנייה של הבית. 

כמו כן, חברה מקצועית ורצינית כמו שלנו עובדת עם חומרי גלם איכותיים ביותר, העומדים בתקנים ישראלים ואירופאים מחמירים, וכן עם ציוד איכותי בהתאם לתקן אירופאי. חברתנו מלווה אתכם לכל אורך הדרך באופן אדיב ומהיר, וגם אחרי סיום תהליך הבנייה תקבלו מאיתנו בדיקת פרגולה לאורך 5 שנים בזמן התחזוקה. ואם תזכרו את נושא הצביעה שהזכרנו לעיל, מכיוון שאנו עובדים עם עצים וחומרים איכותיים, הרי שהצביעה נדרשת רק כל שבע שנים בערך, בהתחשב בתנאים שונים של השטח ובמבנה הפרגולה.

מה המחיר של פרגולות מעץ?

לשאלה שבכותרת אין תשובה אחת ויחידה, מהסיבה הפשוטה שיש כל כך הרבה אפשרויות לבניית פרגולות עץ. באופן כללי, מה שמשפיע על מחיר הפרגולה הוא הגודל שלה, סוג העץ, הצללה וקירוי וסוג הפרגולה. כך לדוגמא, כבר ראינו שעץ אורן פיני נחשב לפופולארי מאוד עקב מחירו הזול יחסית, וזאת לעומת עצים כמו אשוח ובוודאי איפאה הם יקרים יותר. כפי שראינו, יש גם הבדל במחיר בין עץ גושני לעץ רב שכבתי, כאשר העץ הגושני הלא מעובד נראה יוקרתי יותר וגם מרגיש ככה בכיס. כאמור, יש גם סוגים שונים של פרגולות, כך שפרגולה עומדת תהיה זולה יותר מפרגולה תלויה מבחינת מחיר למ"ר, אם כי הראשונה מתאימה לשטחים יותר גדולים והשנייה לאזורים מצומצמים יותר. מעבר לכך, את הפרגולה ניתן לקרות בצורות שונות, כאשר הבמבוק הוא הזול ביותר, ולאחר מכן סרגלי הצללה, סנטף ופוליגל. במילים אחרות, המחיר של פרגולה מעץ תלוי לא מעט ברצונות ובצרכים שלכם, ובמסגרת התקציב העומדת לרשותכם.

לסיכום: מה חשוב לדעת כאשר בונים פרגולות עץ

זו הייתה רק סקירה קצרה של סוגיות מרכזיות בבניית פרגולות עץ. אם אתם שוקלים להוסיף פרגולה לחצר, למרפסת או לגג אנו ממליצים בחום לפנות אל אנשי המקצוע שלנו, שישמחו לספר לכם את כל מה שצריך לדעת לפני שמתיישבים לתכנן את הפרגולה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

עבודות נוספות בתחום
לוגו - ברנשטיין פרגולות ודקים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן