דק איפאה בחיפה

בשנים האחרונות דקים הפכו למוצר מבוקש מאוד בחיפה וסביבתה, ובין סוגי הדקים המותקנים בעיר בולטים במיוחד דקים מעץ איפאה. הבחירה בדק איפאה בחיפה תעניק לכם מוצר עמיד, יוקרתי ומרשים באיכות הגבוהה ביותר שאפשר לבקש.

קצת על העץ עצמו

לפני שנדבר על תכונות דק מעץ איפאה, כדאי שנכיר את העץ עצמו. איפאה הינו עץ טרופי הגדל בדרום ומרכז אמריקה ביערות הגשם, המגיע לממדים מרשימים ולגובה רב של כחמישים מטרים. מדובר בעץ בעל גוון חום כהה, עם מבנה צפוף וחזק שנובע מהצורך לשרוד בתנאי יער גשם עם כמויות גדולות של לחות, כמות עצומה של מזיקים, ותחרות עזה על כל פיסת שמש. תכונות ואיכויות מרשימות אלו הפכו את עץ האיפאה למבוקש בתעשייה לצורכי בניה וריהוט, בין היתר עבור בניית דקים, וכן עבור בניית פרגולות, שולחנות, ארונות ועוד.

מה היתרונות של דק עץ איפאה בחיפה?

השם הטוב שקיבלו דקים מעץ איפאה בחיפה, נובע משורה ארוכה של יתרונות שהם מציגים:

  • מרבית סוגי העצים המשמשים לדקים בישראל מקורם למעשה בעץ אורן, הנחשב לעץ רך בעל רמת עמידות בינונית, שנדרש בטיפול במיוחד בכדי לעלות את רמת עמידותו. זאת בעוד שעץ איפאה מציג באופן טבעי רמה הרבה יותר גבוהה של חוזק, קשיחות ועמידות מפני נזקי סביבה, מזג אוויר ומזיקים ומכאן גם מחירו עולה בהתאם.
  • איפאה הינו עץ בעל רמה גבוהה של צפיפות הניכרת גם בחזותו המרשימה וגם ברמה גבוהה של קשיחות, ההופכת אותו לסוג עץ מושלם עבור דקים.
  • בחירת דק מעץ איפאה בחיפה תעניק לכם דק מרהיב ביופיו, עם מרקם יחסית חלק ובעל גוונים עמוקים, כהים וחמים, הנעים בין חום לאדום. כפועל יוצא מכך דק זה משדרג כל מרחב חיצוני בו הוא מותקן ומעניק לו חזות נעימה, מכובדת ואלגנטית.
  • עמידותו של הדק ניכרת גם כנגד חבלות ושריטות, וכן בעמידות מפני מזיקים, גשם, רטיבות, לחות, חום וקרינת שמש. רמה גבוהה זו של עמידות נובעת מהיותו עץ טרופי הגדל בסביבה מאוד תובענית ולכן הוא פיתח חסינות טבעית בפני נזקים אלו.
  • רמת החוזק הגבוהה של הדק ועמידותו בפני חבלות, סדקים ושריטות הופכת אותו מתאים למגוון צרכים ושימושים עם יכולת להציב עליו גם רהיטי גינה כבדים.
  • אחת הנקודות הרגישות של דקים היא היותם עשויים מחומר גלם טבעי שרגיש למזיקים. כנגד בעיה זו עץ איפאה מציג רמה טבעית גבוהה של עמידות.
  • עמידות הדק ניכרת גם ברמה נמוכה של שחיקה לאורך זמן, עם שמירה על חזות רעננה, ההופכת אותו לרכישה כדאית בטווח ארוך. כמו כן עמידתו של עץ זה ניכרת במיעוט פעולות תחזוקה נדרשות, העומדות על כפעם בשנה, עם חידוש בסיסי של פני הדק באמצעות שמן או לכה.

מה חשוב לדעת לפני התקנה של דק מעץ איפאה בחיפה?

חשוב להבין שלמרות היותו דק איכותי, עדיין מדובר בחומר גלם טבעי החשוף להשפעות הסביבה, ושאינו חף מעבודות שימור ותחזוקה בסיסיות. לכן, בכדי לשמר את איכות ועמידות הדק יש לשמור על ניקיונו ולדאוג לחידוש תקופתי של הגימור שלו, בין אם מדובר בגימור של לכה שקופה או מגוונת על בסיס טרפנטין או מים, ובין אם מדובר בגימור של שמן ייעודי לדקים אלו.

כמו כן, חשוב לדעת שקיים הבדל באיכות הקורות עץ איפאה המשמשות לדקים והמיובאות לארץ על יד ספקים שונים. בכדי להבטיח קבלת דק איפאה בחיפה איכותי ועמיד יש לרכשו מגורם מקצועי, אמין מומלץ. גורם זה גם יבטיח שהדק יתבסס על עץ איפאה משובח ויותכנן ויותקן באופן מושלם, החל מחוזק ויציבות התשתיות ועד לטיב ורמת עבודות הגימור של הדק.

איך בוחרים בעל מקצוע מתאים להתקנת דק איפאה בחיפה?

כפי שהוסבר, כדי לזכות בכל היתרונות של דק איפאה חשוב לרכשו מגורם מקצועי, שאותו ניתן לזהות על פי מספר פרמטרים. קודם כל יש לחפש אחר בעל מקצוע מנוסה בתחום הדקים, עם דגש על עבודה עם עץ איפאה ובניית דקים ממנו. כמו כן חשוב לבחור בחברה שיש מאחוריה שורה ארוכה של לקוחות מרוצים וממליצים, המעידים על אמינות החברה ועל טיב עבודתה ועל היותה מחויבת למסגרות תקציב ולוחות זמנים.

מעבר לכך, בטרם השכרת שירותי בעל מקצוע כדאי להיפגש עימו בביתכם, בכדי שיעריך את היקף ועלות העבודות וכן כדי שתוכלו להתרשם מטיב השירות המסופק ויכולתו של איש המקצוע לענות לבקשות ולצרכים שלכם. ולבסוף, תמיד טוב להשוות מחירים בין מספר גורמים מקצועיים, ולבחור במי שמציע לכם מחיר משתלם עבור רכישת והתקנת הדק. 

מה המחיר של דק מעץ איפאה בחיפה?

יחסית לסוגי עצים אחרים לדקים המוצעים בחיפה, דק איפאה יותר יקר בהיותו עץ קשה מיובא, איכותי ועמיד. יוקרתו של העץ נובעת מרמה גבוהה של עמידות לאורך זמן מפני מזיקים ותנאי אקלים וסביבה, ללא צורך בטיפולים המשפרים את עמידותו, והדבר מצדיק את עלותו הגבוהה עם תרומה כדאית לטווח ארוך.

כמו כן מדובר בעץ ייחודי בעל חזות מרשימה, עם גוון עמוק וכהה מרהיב ביופיו, ההופך אותו לפריט מבוקש ויוקרתי. בנוסף לכך, שלא כמו עצים אחרים כמו אורן פיני המיובא מאירופה, עץ איפאה הינו עץ טרופי עצום בממדיו המיובא מדרום אמריקה. לכן עלות כריתת העץ, הכנתו והובלתו לארץ מייקרים את מחירו באופן משמעותי.

למידע נוסף חזור לעמוד הבית >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

עבודות נוספות בתחום
לוגו - ברנשטיין פרגולות ודקים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן