דק בחיפה – תשתית ויסודות כבסיס

המבנה הטופוגרפי באזור חיפה מעמיד מתקיני דקים בפני אתגרים והתמודדות. בחלק מהמקרים נדרשת התקנת דקים בחיפה על צלע ההר. כדי לבצע התקנת דק יש צורך בהתייחסות מבוססת ידע באשר לתשתית הנדרשת באזורי ההר מצד אחד, ובאשר לתשתית הנדרשת באזורים אחרים של חיפה, לאורך חוף הים התיכון, שחלקם בנויים גם על קרקעית הים התיכון שיובשה לצרכים שונים.

תשתית הדק מהווה את הבסיס לאיכות משטח הדק. אלה הן הקורות שיתמכו בדק עצמו. התשתית אינה גלויה לעין אך משפיע על עמידותו, חוזקו ועל הפילוס שלו. ברוב המקרים דק בחיפה יהיה מונח על גבי קורות עץ 10-5 ס”מ. התשתית אינה צריכה להיות מוקצעת משום שהיא נסתרת מהעין, אך חשוב שהקורות תהיינה ישרות ללא פיתולים כדי שההברגה בהמשך הבנייה תהיה ישרה ונאה.

דק בחיפה – משמעות הפילוס

התשתית המפולסת תהווה את הבסיס לכל דק בחיפה. היא תשמש את יסודות הדק. חשוב להתאים את הדק למטרותיו, כמו לדוגמה, לייצר שיפוע קל בדק שמטרתו לשמש כשביל כניסה. על השיפוע להיות בטיחותי ואחיד לכל אורכו. יש לשים לב למרווחים שבין כל קורה כדי למנוע את התפתלות הקורות מאוחר יותר. חשוב לדעת כי כל עץ זקוק למרווח שונה בהתאם לתכונותיו, וכך למשל נמצא מרווח של עד 50 ס”מ בין קורות של דק איפאה לעומת קורות המיועדות לדק אורן. במקרה זה יהיה המרווח יהיה גדול יותר, עד 60 ס”מ.

נתונים נוספים להתייחסות

דק בחיפה המיועד לקהל גדול, כלומר משקל רב יהיה מונח על גבי הדק (במסעדות ובגני אירועים לדוגמה) ידרוש תשתית מסיבית לעומת דק המיועד לצורכי משפחה בלבד. משום שדק נוטה להיות חזק יותר במרכזו וחלש יותר בשוליו, יש לתת את הדעת לגבי החיזוק התחתי בתשתית במוקדי סיכון אלה.

ברנשטיין פרגולות ודקים מייצרים דקים ומבצעים התקנה מלאה בחיפה ובסביבותיה. הניסיון והידע שנרכשו במהלך עשרים שנות הוותק העומדות לרשותם, מייצרים תוצאות איכותיות ועמידות בשטח. ברנשטיין מספקים אחריות על המוצר ועל ההתקנה.

מעוניינים לבחור את הדק המתאים ביותר עבורכם?

ברנשטיין פרגולות ודקים – בונים איכות וסגנון

התייעצות ללא התחייבות 04-8257057

 

 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

עבודות נוספות בתחום
לוגו - ברנשטיין פרגולות ודקים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן