איך לבנות דק?

דק עשה זאת בעצמך

מעוניינים לבנות דק באופן עצמאי? השלבים לביצוע מוגשים לפניכם, אך מומלץ שתתייעצו עם איש מקצוע לפני יישום כל שלב כדי שיתבצע בצורה מיטבית. אנחנו כאן למתן תשובות על כל שאלה.

חפירה בקרקע להצבת היסודות, צביעת היסודות בזפת קר ויציקתם בבטון, הנחת יריעה המיועדת למניעת צמיחת עשבים במידת הצורך, חיבור הקורות המשמשות לבסיס אל היסודות, חיבור הקורות של המשטח מהעץ הנבחר, חיתוך הקצוות, שטיפה, ייבוש ושימון. נשמע מורכב? זה אפשרי לביצוע, רק אל תשכחו לצלצל לקבלת טיפים מקצועיים.

איך לבנות דק? – סוג העץ הנבחר

העץ הנבחר לדק משפיע על המראה, העלות והעבודה. סוגים נפוצים לשימוש הינם: עץ גושני בעל מראה מסיבי (היוקרתי ביותר הינו האלון) ועץ האיפאה (גוון חום כהה). כמו כן, נעשה שימוש גם בעץ האורן (גוון צהבהב בהיר) ועץ הטיק הבורמזי (גוון שחור-חום). לכל עץ משקל ואיכות שונה ולכן גם נוחות העבודה משתנה (ליטוש, חיתוך וכולי).

איך בונים דק? – יצירת תשתית מתאימה

מומלץ להתקין תשתית בטון לדק וחשוב לוודא כי השטח מפולס. לרוב ישמש האורן הלבן כקורות ליסודות התשתית. אם לא נעשה שימוש בבטון והדק יהיה מונח על גבי האדמה, מומלץ לעשות שימוש ביריעות אגריפל המונעות צמיחה מתחת לדק.

כדי להימנע מפיצוצים העלולים להיווצר בזמן הברגת הברגים, מומלץ לקדוח חריצים בקורות העץ. חשוב לשמור על אחידות בהברגה כדי לייצר מראה אסתטי ועמידות הדק לאורך שנים. חשוב לשמור על רווח של ארבעה מילימטרים בין קורה לקורה משום שהעץ נוטה להתרחב עם הזמן.

בניית דק עשה זאת בעצמך – אל תשכחו את הפרטים הבאים

מטרת הדק חשובה: קיים הבדל אם מדובר בדק המיועד לשאת מספר גדול של אנשים באופן קבוע או משפחה ממוצעת במשך שעות אחר הצהריים בלבד. מזג האוויר משפיע על הדק ויש לקחת זאת בחשבון (קור לאורך זמן או חום מוגבר, שינויים קיצוניים בין יום לילה, לחות וכדומה). קיימים מקרים בהם יש צורך בעיון בתקנים של מהנדסי הבניין, בהתייעצות עמם ובאישורם.

לגלריית תמונות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

עבודות נוספות בתחום
לוגו - ברנשטיין פרגולות ודקים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן